در ژوئن سال 2017 ، Moz به طور کامل بازسازی سایت Crawl ما را راه اندازی کرد ، و به شما کمک می کند تا در مسائل خزنده و مشکلات فنی سؤال عمیق شوید ، آن مسائل را در کمپین های Moz Pro خود (وب سایت های ردیابی شده) برطرف کنید و هفته ای بر موضوعات جدید نظارت کنید. با این وجود بسیاری از اوقات ، شما نیاز به بینش سریع در خارج از زمینه کمپین دارید ، خواه در مورد تجزیه و تحلیل یک سایت چشم انداز قبل از تماس با فروش یا تلاش برای ارزیابی رقابت باشید.

سالها بود که Moz دارای ابزاری آزمایشگاهی به نام Crawl Test بود. خبر بد این است که آزمایش کراول هرگز آن را به زمان ابتدایی نکشید و دچار بی توجهی شد. خبر خوب این است که من خوشحالم که خبر از راه‌اندازی کامل (از آگوست 2018) On-Demand Crawl اعلام کردم ، ابزاری کاملاً جدید برای خزیدن ساخته شده بر روی موتور است که از سایت Crawl قدرت می گیرد ، اما با یک رابط کاربری داخلی طراحی شده است تا بینش های سریع را برای جستجوی شما انجام دهد. و تجزیه و تحلیل رقابتی.

در حالی که برای اجرای یک خزیدن به یک کمپین نیازی ندارید ، باید در اشتراک Moz Pro خود وارد شوید. اگر اشتراکی ندارید ، می توانید برای یک آزمایش رایگان ثبت نام کنید و چرخش آن را بدهید.



چگونه می توانید On-Demand Crawl را برای کار بگذارید؟ بیایید یک مثال کوتاه را با هم قدم بزنیم.

تنها چیزی که شما نیاز دارید یک دامنه است
شروع کار آسان است از فهرست "Moz Pro" ، "جستجوی درخواست" را در قسمت "ابزارهای تحقیق" پیدا کنید:



فقط کافی است یک دامنه اصلی یا زیر دامنه را در کادر موجود در قسمت بالا وارد کرده و روی دکمه آبی کلیک کنید تا یک خزیدن شروع شود. در حالی که نمی خواهم کسی را انتخاب کنم ، تصمیم گرفتم از یک سایت واقعی استفاده کنم. تجزیه و تحلیل اخیر ما درباره به روزرسانی اول اوت گوگل ، برخی از سایت هایی را که به سختی ضربه خورده اند ، شناسایی کرده است ، و من یکی (lilluna.com) را از آن لیست انتخاب کردم.



لطفاً توجه داشته باشید که موز به هیچ وجه وابسته به Lil 'Luna نیست. در بیشتر موارد ، به نظر می رسد سایت مناسبی با محتوای مناسب و معقول باشد. بیایید فقط برای این پست وانمود کنیم که می خواهید به این سایت کمک کنید و تعیین کنید که آیا اینها مناسب برای خدمات

یادگیری و آموزش سئو شما هستند یا خیر. شما یک تماس برنامه ریزی شده دارید و برای بررسی هرگونه مشکل اساسی باید بررسی کنید تا بتوانید هرچه بیشتر ممکن است به آن تماس بروید.

خزندگان On-Demand لحظه به لحظه نیستند (خزیدن کار بزرگی است) ، اما به طور کلی بین چند دقیقه تا یک ساعت تمام می شوند. ما می دانیم که اینها شرایط حساس به زمان هستند. به زودی ایمیلی را دریافت خواهید کرد که به این شرح است:



ایمیل شامل تعداد URL های خزیده شده است (On-Demand در حال حاضر حداکثر 3،000 آدرس اینترنتی را خزیده خواهد کرد) ، تعداد کل موارد یافت شده و یک جدول خلاصه از موضوعات خزیدن بر اساس طبقه بندی. برای شیرجه رفتن به داده های کامل خزیدن روی پیوند [مشاهده گزارش] کلیک کنید.

مسائل مهم را به سرعت ارزیابی کنید
ما On-Demand Crawl را برای کمک به هوش انسانی خود طراحی کرده ایم. شما برخی از آمارهای اصلی را در بالا مشاهده خواهید کرد ، اما بلافاصله با شمارش به یک نمودار از موضوعات برتر خود بروید. نمودار فقط مواردی را نشان می دهد که حداقل یک بار در سایت شما رخ می دهد - می توانید برای دیدن همه مواردی که آهنگ On-Demand Crawl (دو نوار برتر کوتاه شده است) روی "مشاهده بیشتر" کلیک کنید .



همچنین این شماره ها براساس طبقه بندی از لحاظ رنگی تنظیم می شوند. برخی موارد هشدارها هستند و اینکه آیا اهمیت آنها بستگی زیادی به زمینه دارد. موضوعات دیگر ، مانند "خطاهای بحرانی" (به رنگ قرمز) تقریبا همیشه توجه را جلب می کنند. بنابراین ، اجازه دهید آن خطاهای 404 را بررسی کنیم. به پایین بروید و لیستی از "صفحات خزنده" با فیلترها را مشاهده خواهید کرد. شما می خواهید "" کدهای وضعیت "را انتخاب کنید .



سپس می توانید به راحتی این URL ها را بررسی کرده و دریابید که در واقع آنها به خطای 404 باز می گردند. به نظر می رسد برخی از مطالب قانونی هستند که پیوندهای داخلی یا خارجی دارند (یا هر دو). بنابراین ، در طی چند دقیقه ، شما قبلاً چیز مفیدی پیدا کرده اید.

بگذارید خطاهای زرد "متا نویندکس" بعدی را بررسی کنیم. این یک مشکل پیچیده است ، زیرا نمی توانید به راحتی هدف را تعیین کنید. متا نویندکس عمدی ممکن است خوب باشد. یک غیر عمدی (یا صدها مورد غیر عمدی) می تواند مانع خزنده ها شود و آسیب جدی وارد کند. در اینجا ، شما بر اساس نوع شماره فیلتر .



مانند نمودار بالا ، موضوعات به ترتیب شیوع ظاهر می شوند. همچنین می توانید با استفاده از تمام صفحاتی که دارای مشکل هستند (هر شماره) یا صفحاتی که مشکلی ندارند فیلتر کنید. در اینجا نمونه ای از بازگشت شما آورده شده است (جدول کامل همچنین شامل کد وضعیت ، تعداد شماره و گزینه ای برای مشاهده کلیه مشکلات است) .



توجه کنید که "؟ s =" مشترک برای همه این URL ها است. با کلیک بر روی چند ، می بینید که این صفحات جستجوی داخلی هستند. این URL ها هیچ ارزش سئو خاصی ندارند ، و احتمالاً متا نیندکس عمدی است. سئو فنی خوب همچنین درمورد اجتناب از هشدارهای دروغین است زیرا فاقد دانش داخلی یک سایت هستید. On-Demand Crawl به شما کمک می کند تا به صورت نیمه اتوماتیک و خلاصه ای از بینش ها را انجام دهید تا هوش انسانی شما سریع کار کند.

با صادرات عمیق تر شوید
برگردیم به آن دهه 404. در حالت ایده آل ، می خواهید بدانید که این URL ها در کجا نشان داده می شوند. ما نمی توانیم همه چیز را در یک صفحه قرار دهیم ، اما اگر به نمودار "All Issues" بروید ، گزینه "Export CSV" را مشاهده خواهید کرد .



صادرات به هر فیلتر موجود در لیست صفحه احترام می گذارد ، بنابراین بیایید دوباره آن فیلتر "4xx" را اعمال کرده و داده ها را بکشیم. صادرات شما باید تقریباً بلافاصله بارگیری شود. صادرات کامل حاوی اطلاعات زیادی است ، اما من آنچه را که برای این مورد خاص مهم است ، صفر کردم .



اکنون ، شما می دانید نه تنها چه صفحاتی وجود ندارد ، بلکه دقیقاً از کجا به داخل کشور پیوند دارند ، و می توانید به راحتی اصلاحات پیشنهادی را به مشتری یا چشم انداز منتقل کنید. برخی از این صفحات به نظر می رسد که دارای پیوندهای سنگین باشند و احتمالاً می توانند از بعضی از موارد تمیز کردن یا به روزرسانی بهره مند شوند (اگر دستور العمل های جدید مناسب باشند).

بیایید یکی دیگر را امتحان کنیم. شما 8 خطای محتوای تکراری دارید. محتوای بالقوه نازک می تواند نظریه های مربوط به روزرسانی اول اوت متناسب باشد ، بنابراین ارزش این است که به آن بپردازیم. اگر با موضوعات "محتوای تکراری" فیلتر کنید ، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد .



8 شماره تکراری در واقع 18 صفحه را نشان می دهد و جدول 18 تمام صفحات تحت تأثیر را برمی گرداند. در برخی موارد ، نسخه های تکراری از عنوان و / یا URL کاملاً واضح است ، اما در این حالت کمی رمز و راز وجود دارد ، بنابراین بیایید آن پرونده صادراتی را بکشیم. در این حالت ، ستونی به نام "گروه محتوا تکراری" وجود دارد ، و مرتب سازی بر اساس آن چیزی شبیه به موارد زیر را نشان می دهد (داده های بسیار بیشتری در پرونده صادرات اصلی وجود دارد) .



من به "گروه محتوا تکراری" فقط به "گروه" تغییر نام داده ام و کلمه شمارش ("کلمات") را گنجانده ام ، که می تواند برای تأیید نسخه های صحیح مفید باشد. به گروه شماره 7 نگاه کنید - معلوم می شود که این صفحات "برنامه منوی هفتگی" بسیار سنگین هستند و قبل از هر متن منحصر به فرد ، متن مشترک دارند. اگرچه 100٪ کپی برداری نشده ، این صفحات با ارزش می توانند به راحتی مانند محتوای نازک برای گوگل به نظر برسند و یک مشکل گسترده تر را نشان دهند.

بینش واقعی در زمان واقعی
عدم شمارش وقت صرف نوشتن پست وبلاگ ، اجرای این خزیدن و غواصی کمتر از یک ساعت به طول انجامید و حتی این مقدار کم هم از زمان صرف نشده مسایل بالقوه بیشتری را نسبت به آنچه در این پست می توانم پوشش دهم کشف کردم. در کمتر از یک ساعت ، می توانید با اطلاع عمیق از هر دامنه ، به یک جلسه مشتری یا تماس فروش بروید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از این ویژگی ها در ابزار Site Crawl ما نیز وجود دارد. اگر به دنبال بینش بلند مدت ، تبلیغات در زمینه تبلیغات هستید ، از Site Crawl استفاده کنید (اگر فقط باید اطلاعات خود را به روز کنید ، از ویژگی "بازیابی" ما استفاده کنید). اگر به دنبال یک بینش سریع و یک بار هستید ، On-Demand Crawl را بررسی کنید. کاربران استاندارد حرفه ای در حال حاضر 5 خزیدن به صورت تقاضا در هر ماه دریافت می کنند (محدودیت ها در لایه های بالاتر افزایش می یابد).

Crawls On-Demand شما در حال حاضر به مدت 90 روز ذخیره می شود. هنگامی که دوباره ویژگی را وارد کنید ، می توانید جدول همه خزنده های اخیر خود را مشاهده کنید (تصویر زیر کوتاه شده است):



برای بازگشت به هر سطر ، کلیک کنید تا داده های خزنده آن دامنه را ببینید. اگر فروش را بدست آورده اید و تصمیم به پیشرفت دارید ، تبریک می گویم! می توانید آن دامنه را مستقیماً در یک کمپین Moz قرار دهید.



ما امیدواریم که شما On-Demand Crawl را امتحان کنید و به ما بگویید که چه فکر می کنید. ما دوست داریم مطالعات موردی شما را ، خواه از فروش ، تجزیه و تحلیل رقابتی و یا صرفاً در تلاش برای حل اسرار یک به روزرسانی Google ، بشنویم.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها